Je to triko 21. století a chceme, aby ho měl každý

Tři inženýři a tátové od rodin. Společně podnikat začali teprve vloni. Letos vyhráli celorepublikové kolo soutěže začínajících podnikatelů T-Mobile Rozjezdy. A to díky triku, které jeden z nich před dvaceti lety vymyslel.
 
Pavel Hrstka (zleva), Martin Burkoň a René Němeček z chrudimské firmy CityZen


Pavel Hrstka (zleva), Martin Burkoň a René Němeček z chrudimské firmy CityZen | foto: Radek Kalhous, MAFRA

 

První trika jste ušil sám? A jak vypadá výroba dnes?
Šití mi moc nejde a nikdy nešlo. (smích) Pokud jsem chtěl mít kvalitní triko, musel jsem oslovit kvalitní firmu se zkušenostmi. S naším subdodavatelem jsme spokojeni, ale rádi bychom rozšířili spolupráci a podpořili tak český textilní průmysl. Celý proces si hlídáme a dbáme na kvalitu a na co nejmenší ekologicko-energetickou stopu. Používáme nejmodernější technologie, které jsou k dispozici. Výroba je v podstatě stejná, jako když si krteček chtěl ušít své kalhoty: tj. pletení, barvení, úprava, stříhání, konfekce-šití, balení. (smích)

 

Prodáváte jen v e-shopu? Kolik triček už jste prodali? A kam nejdál?
Zatím jen v e-shopu. Ale zvažujeme kamenný obchod v Chrudimi, kde by si lidé mohli naše triko vyzkoušet. A hledáme partnery v krajských městech i partnery v rámci e-commerce, aby trika a pola byla dostupnější.

Trik jsme prodali stovky. Až jich budou tisíce, chceme se poohlédnout po spolupráci s dalšími obchody, vývozu do zahraničí. Trika s námi žijí v Austrálii, v Indonésii, v USA, v Brazílii. Víme, že až sem se trika dostala. Včera nám přišla fotka od zákazníka z návštěvy Vietnamu, kdy si chválí, že ani po třech hodinách při teplotě 39 °C ve stínu není vidět pot a cítí se v něm dobře.

 

Jste tři společníci, máte nějak rozděleny pravomoce a kompetence nebo hlasujete?
O zásadních věcech rozhodujeme minimálně 2:1, ale vždy je lepší, když to je 3:0. Názorová diskuse (nechci schválně použít slova názorová válka) je povolena. Nakonec se musíme rozhodnout, ale stejně jako třeba v hokeji je lepší vyhrát 3:0 než 2:1.

Jsou ovšem principy, ze kterých neslevíme ani jeden, to vím. Rádi bychom vyráběli jen kvalitní materiál, rádi bychom podnikali se vší slušností, tak jako dříve naši dědové. A když se něco řekne a platí to, tak to platí. Jasně, písemné potvrzení je namístě, ale stejně důležité je i slovo.

Rozdělené to máme tak, že já zodpovídám za výrobu a jsem pod tlakem kluků, aby vývoj produktů měl vždy náskok. Dále mám na starosti zahraniční spolupráce. Martin má v hlavě kalkulačku a je důrazný v rozhodování a v činech. Pavel zodpovídá za marketing a za spolupráci v ČR. I zde máme rezervy a učíme se, abychom nedělali věci třikrát a byli efektivní, neboť čas letí.

 

Vyhráli jste celorepublikové kolo soutěže T-Mobile Rozjezdy. Co uděláte se čtvrtmilionovou výhrou? A čím jste podle vás porotu zaujali?
Výhru proinvestujeme v CityZen. Vyhrál projekt, ten si zaslouží podpořit. Konkrétně chceme získané finance použít na vývoj nové kolekce pro ženy, chceme rozšířit kolekci trik. Více zatím nebudu prozrazovat. A nemalou částku nás bude stát i marketing. Do soutěže nás přihlásil Pavel, který chtěl slyšet a vidět reakci odborné poroty na naše produkty a jak obstojíme v rámci jiných startupů. To, že jsme nadšení my, nám stále nedávalo plnou důvěru v produkt. Porotu jsme zaujali určitě našim tričkem, inovacemi a doufáme, že naší firemní a lidskou filosofii. Jsme přirození a snažíme se věci řešit selským rozumem.

 

Považujete se vy sami za úspěšné? Uživí vás trika?
Asi jsme úspěšní. Máme rodiny, děláme, co nás baví, firma získala ocenění. Zatím nás trika neuživí, ale nikdy neříkej nikdy. To teprve uvidíme, plány jsou veliké. Chtěli bychom, aby měl naše triko každý ve své skříni, chceme prodávat v zahraničí, chceme vyrábět trika plně pod „naší taktovkou“. Udělat ze CityZen rodinný podnik.

 
Autor: pro iDNES.cz

Zdroj: iDNES.cz

 

Podívejte se na nabídku:

Pánská trika   |   Pánské polokošile   |   Dámská trika